2009

2009 har varit ett år som har gått väldigt snabbt, ovanligt snabbt! När jag nu har kollat igenom bilderna som tagits under året har jag kommit ihåg många glada stunder men också många stunder som jag inte har mått särskilt bra, stunder som jag helst vill ska försvinna, försvinna ur mitt huvud och försvinna ur historien. Men det gångna är något som inte kan förändras, vi kan bara se framåt och försöka ändra vår framtid. Under 2009 har jag haft roligt på fest, jag har åkt skridskor och jag har sytt nya dynor till min båt som jag fick av min pappa tidigt i år när han beslutade att köpa en ny. Jag gick mitt sista år på Mariedalsskolan i Varberg, en skola som jag saknar mycket .. jag gick på skolan i 10 år och jag träffade underbara människor som jag hoppas att jag aldrig kommer att glömma! Tillsammans med min klass på Mariedalsskolan samlade/tjänade vi pengar så att vi kunde åka på en oförglömlig klassresa, vi hade så kul! Vi behövde den där resan så att vi kunde minnas för tid tillsammans som en bra tid. Det var kämpigt att få ihop dom där pengarna, för vissa mer än för andra .. men vi gjorde det tillsammans och det ska vi vara stolta över. I mars i år fyllde jag 16 år, min födelsedag firade jag med mina underbara kompisar och det var en sjukt rolig kväll, hoppas att ni också tycker det! Sommaren kom och det var dags för mig och den underbar klass osm jag gick i att gå ut nian och avsluta grundskolan! Jag hoppas att ni alla inser att vår klass var oslagbar! På kvällen hade vi kul, trots regnet, vissa drack nog lite för mycket men det hör till! Under sommaren jobbade jag på seglarskolan, att få lära gulliga ungar att segla är det perfekta sommarjobbet och jag hoppas att jag kommer att få uppleva det fler år! Den person som jag har umgåtts och spenderat den mesta av min tid med är Emma. Emma Larsson, jag hoppas att du förstår hur bra du är och hur mycket jag tycker om dig.. du är en så sjukt underbar vän så det är inte sant! Du ska veta att jag sitter och gråter nu när jag skriver det här för att du är bäst! Jag lovar!
Den 16 augusti 2009 tog jag ett stort steg ut i världen, jag flyttade till Båstad för att gå gymnasiet, detta val är något jag absolut inte ångrar, men visst har jag tvekat flera gånger om jag verkligen har gjort rätt val och jag vet att jag kommer att undra det flera gånger till. Men just nu ser jag ingen möjlighet som hade varit bättre än den jag tog. GM09, klassen som jag går i, är helt wunderbar. Jag trodde inte att någon klass kunde vara i närheten så bra som den jag gick i i nian, men jag ni fick mig att inse att jag hade fel! Båstad Privata Gymnasium, tror jag, är en av Sveriges bästa gymnasieskolor. Jag förstår inte hur en termin kan ha gått så snabbt, jag vill inte att det ska ta slut, jag vill fortsätta att gå i ettan på denna skola tillsammans med er läääänge. Men jag vet att det inte går .. vi har 1 termin avklarad och 5 st kvar, och jag tycker att vi gör dom till en bra tid i våra liv, ett tid vi kan se tillbaka till med ett leende på våra läppar.
Min favorit sysselsättning under detta året har såklart varit segling, inget slår det. Att sitta på en båt och känna känslan av frihet är oslagbart!
Just nu sitter jag i Uppsala, den enda platsen jag känner att jag kan vara helt mig själv, här är jag med dom som känner mig allra bäst, förutom mina föräldrar och bröder. Jag är med min släkt! Dom älskar mig för den jag är och jag älskar dom!
Om några timmar är det ett nytt år, 2010. Ett år som ska bli ännu bättre än 2009. Det ska spillas färre tårar och spridas mer glädje! Det är mitt nyårslöfte!

Kommentarer
Postat av: Piinky♥

okejokej tack för din röst

2009-12-31 @ 16:20:49
URL: http://piinkys.webblogg.se/
Postat av: Maajjah

shit asså, kan inte heller fatta att det har gått en hel termin!

För fort!!!

2010-01-01 @ 22:19:35
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0