Kom att tänka på ..

.. att vi har det jävligt bra här i sverige. vi lever i ett land där vi har bra sjukvård, vi har inte varit i krig på många år, vi har allt vi behöver, som bostäder, bidrag, jobb, resurser som mat mm. men ändå finns det alltid dom som klagar! tänk på folk i fattiga länder, på tv:n brukar man höra om barn som behöver hjälp men va händer med de vuxna, behöver inte dom hjälp ?? okej, man kan ju hålla med om att det e lite värre med barn som dör av svält och sånt. men det jag stör mig på är tidningarna och tv, dom sänder lixom ut fel signaler eller vad man ska säga. man ser stora rubriker om finanskris, ökad arbetslöshet och brist på bostäder! men tänk på dom länderna som alltid har ekonomi kris, dom som alltid har hög arbetslöshet, dom som knappt har några bostäder alls! jag tycker alltså att vi i sverige är jävligt bortskämda! vi tror att vi är jävligt osjälviska och ordnar galor och jag vet inte vad där vi skänker pengar . men det är vi inte , enligt mig. jag tycker att alla ska försöka göra mer för den fattiga omvärlden och inte vara så fucking själviska. det finns säkert ni som inte håller med mig, kommentera i så fall och skriv vad vi tkr !

Här om dan så såg jag ett spädbarn
Inlindad i en filt i Afghanistan
Jag plocka upp han bebisen han gav inte ett ljud
Hade ett anskikts utryck som om han nyss har sett gud
Jag tog upp han, tryckte han intill mitt bröst
Och hoppades att själen gick till himelen först
Med ett dött litet barn i min famn så gick jag vidare
Jag skrek ut -SNÄLLA KAN NI STOPPA DETTA LIDANDE!
Sluta droppa bomber (BOOM)  barnen dom behöver fred
Istället för att skjuta skott, lägg mat på en sked
Ge barnen nått att tro på i livet
Å fuck politik vad vet dom om kriget
Jag håller upp ett dött barn så alla kan se
Exakt vad som hänt, exakt hur det e
Bomberna dom faller och barnet e i flamman
(Brinner) Jag pussar liket på pannan.

Ken Ring- låter för barnen

Kommentarer
Postat av: emma

Och det ska komma från en blatte som äter kebbab. haha

2009-01-23 @ 19:25:32
Postat av: ttesa

HAHAH ja oja

2009-01-23 @ 19:53:14
URL: http://ttesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0