Svar till Louise

Eftersom Louise inte har en egen blogg svarar jag så här så att hon verkligen ska se mitt svar (hihi)
Louise:Jättebra tessanpessanpäronputt! <3
Jag brukar också skriva dikter, men man vill ju knappt erkänna det när alla är så neggo!! Fast jag tkr det är lättare o skriva på engelska, men jag rimmar aldrig heller.. :)
ttesa: Taack Looouiise!<3 Nej eller hur, man kan inte sitta där och ba Jag skriver dikter, när alla är så konstiga haha! Jag skriver på engelska ibland men jag tycker nog att det kan vara lättare att skriva på svenska eftersom jag då känner att jag kan få ut mina känslor fullt ut.
En dikt på engelska som jag skrivit (inte mitt bästa verk om man säger så)

Once upon a time I liked you
Surprisely I loved you
After a while you started a game
A game I didn't wanna play
You fooled around with other girls
They were around you like hungry birds
You liked and enyojed it
You didn't care about me feeling like shit
Once upon I time I loved you
"Dikten" som följer skrev jag första dagen här i Båstad

De grå molnen täcker den blå himlen.
Inte på det där sättet som när det är regn i luften
Utan på ett sätt som talar om för oss att dagen är slut.
På ett sätt som säger att om några timmar är det en ny dag.
En ny dag, med nya möjligheter, nya chanser, ny glädje och ny sorg.
Det något blågrå havet ligger som en matta vid kusten
Det rör sig lite men inte allt mycket
Under mattan rör det sig desto mer
Sjögräs som gungar fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Fisk fenor som slår sig fram genom vattnet
Sök, sök, sök efter mat
Vila, måste vila.
Gröna trädkronor som vajar hit och dit
Höga träd vakar över allt, allt som sker på gatan nedanför
Människor som lever i sina egna tankar
Tankar som ingen annan varken ser eller hör
Tankarna är det som gör en människa speciell.
Vissa öppnar sig, andra vill ha tankarna för sig själva
De anser att det blir bättre så
De har så något eget, något alldeles, alldeles eget, för sig själv
Det är tyst och stilla, det är kväll (morgon)

Kommentarer
Postat av: Queen J'

sv, härligt! jora de e gött :P

va händer ? :D

2010-02-10 @ 15:51:43
URL: http://missjulls.blogg.se/
Postat av: sara

Jag brukar göra låttexter eftersom att jag håller på en del med musik, lite som dikter kanske?:P kanske inte går runt och pratar om det heller men.. en vacker dag kanske de går på radion?;) hihi puss

2010-02-10 @ 18:37:57
Postat av: isabella

jäätte guliga juh :o <3

2010-02-12 @ 15:09:36
URL: http://isabellamariiakaljanac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0