Vem skriver dikter?

Idag på engelskan diskuterade vi vem som skriver dikter, från olika håll hörde jag svar som:
-Dom som inte har något annat för sig
-Emos

Jag älskar att skriva dikter så tydligen är jag ett emo som inte har något annat att göra, jippi.
Nej, men jag skriver dikter för att jag har svårt för att berätta känslor muntligt, allt blir så mycket lättare om man skriver ner det på papper och det bästa är ju att man skriver i versform.
Hittade några gamla dikter som jag har skrivit, när jag skrev dom är älskade jag att rimma, nu för tiden brukar jag inte använda mig av rim alls lika mycket.

Jag Kan Inte Förklara Mina Tårar
Mitt Hjärta Dom Bara Sårar
Jag Har Ett Hjärta
Fyllt Med Smärta
Det Är Så Tungt Att Ingen Kan Bära
Inte Ens Du Min Kära
Smärtan Är Tack Vare Dig
Som Bara Lämnar Mig
Men Ändå
Jag Älskar Dig Så
Vi Bråkar 
Vi Blir Vänner 
Vi Bråkar 
Vi Blir Vänner

Vi Bråkar Om Småsaker Som Sen Blir Stora
Vi Är Experter På Att Förstora
Vi Bråkar Om Nästan Allt 
Mitt Hjärta Blir Så Kallt

Om Jag Säger Att Jag Älskar Dig 
Då Menar Jag Det
Jag Skulle Aldrig Bara Säga Så
Det Måste Du Förstå

Jag Skulle Aldrig Såra Dig
Jag Säger Ju Att Jag Älskar Dig !!
Kanske inte världens bästa dikter men dom väcker minnen <3

Kommentarer
Postat av: Louise

Jättebra tessanpessanpäronputt! <3

Jag brukar också skriva dikter, men man vill ju knappt erkänna det när alla är så neggo!! Fast jag tkr det är lättare o skriva på engelska, men jag rimmar aldrig heller.. :)

2010-02-09 @ 22:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0