Kvällsfrustation

Att vara sig själv borde vara det enklaste som finns, det är liksom bara att vara liksom.. Eller? Att vara sig själv är för många väldigt svårt, så även för mig. Det ställs så många krav på vem man ska vara, hur man ska se ut och vad man ska sträva efter i livet. Varför ska det vara så egentligen?? Blir arg och frustrerad när jag tänker på det. Varför kan man inte bara tänka på sitt eget och låta folk vara som dom vill. Jag ska inte behöva tänka på hur jag framstår som människa när jag går utanför dörren på morgonen. Jag vill vara mig själv, jag vill vara Therese. Jag försöker vara Therese. Men varje dag finns ändå känslan där, känslan av att man inte räcker till, känslan av att man inte är bra nog! Det ska inte vara så. Vill jag sminka mig, ska jag göra det för min egen skull. Vill jag gå ner i vikt, ska jag göra det för min egen skull. Inte för någon annans.

Aja, det var lite av mina tankar iaf. Just nu ligger jag i sängen och kollar på Alvin och gänget, barnfilmer är det nästa jag vet. Att vara barnslig är det bästa jag vet. Ska väl sova snart. Ny dag imorgon. Och då ska jag komma ett steg närmare till att vara mig själv till 100%. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0