TJATJA

Överdrivet längesen jag skrev. Men varför inte börja skriva här i bland igen? Har varit inne och kollat på min blogg lite då och då, läst lite gamla inlägg och fått nostalgikänslor, vissa sämre, vissa bättre. 
 
Så... vad händer i mitt liv då? 
Jag är just nu inne på min andra termin på juristprogrammet vid Stockholm universitet. Trivs jag? Ja, det gör jag väl. Men vet att jag inte pluggar tillräckligt och det ger min ångest, men samtidigt har jag aldrig behövt plugga för att uppnå höga resultat, men börjar sakta men säkert inse att det inte kommer hålla i längden, visst, jag har klarat de 3 tentor vi haft med goda resultat. Men snart kommer tentan på kursen jag har nu, och kommer det verkligen sluta lika bra den här gången. Känner att jag måste ta tag i mitt liv...
 
Jag har startat min resa mot en mindre Therese. Och hur går det? Jo, det gick bra till en början, tränade varje dag, åt bra och så vidare. Men mitt liv är som en bergochdalbana. Ena dagen kan jag känna mig på hugget och gå till gymmet och bränna lite kalorier medans jag nästa dag frossar med chips, glass och godis. Allt beror väl i slutändan på att jag inte har någon struktur i mitt liv. Jag har inga fasta tider då jag är på universitetet, vilket i sin tur leder till att jag inte har någon ordentlig "dagordning".
 
Men ska verkligen försöka ta tag i mitt liv nu. Inte långt kvar tills jag åker hem till Varberg i sommaren. Och då vill jag ha något att visa upp. Jag vill visa att jag är en stark, självständig person som skiter i vad folk tycker om mig. Jag vill visa att jag lever mitt egna liv och att jag är nöjd och stolt över den jag är och vad jag åstadkommit. 
 

Kommentarer
Postat av: natalie

Du är fin o bra

Svar: du är! <3
ttesa.blogg.se

2013-04-03 @ 23:34:25
URL: http://nattuzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0